Vandrare av Livstider: Ett österländskt inspirerat RPG med ett unikt karmasystem
Wanderer of Lifetimes är ett rollspel som utspelar sig i ett östinspirerat land. Spelet kretsar kring konceptet karma, där reglerna för liv och död styrs av cykeln av orsak och verkan. Spelarna ger sig ut på ett uppdrag som sträcker sig över flera livstider, där deras val i slutändan avgör världens öde.
Spelet kombinerar textäventyr med 2D-utforskning och strider baserade på styrka. Största delen av spelet äger rum i den levande världen, men det finns också unika mekanismer i livet efter döden. I livet efter döden kan spelarna använda sin ackumulerade karma för att göra justeringar på sin avatar, som att förvärva permanenta uppgraderingar eller förmågor, samt tillfälliga fördelar för att öka sina chanser till framgång i sitt nästa liv.
Karmasystemet i Wanderer of Lifetimes syftar till att uppmuntra spelarna att tänka kreativt och hitta nya sätt att närma sig utmaningar efter att ha upplevt misslyckanden. Genom att införliva denna unika mekanik erbjuder spelet en fräsch och engagerande spelupplevelse för rollspelsentusiaster.